پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150334
عقاب آسيا: مگر مي شود؟!
تاریخ انتشار : 1393/11/07 13:27:01
نمایش : 1504
اسطوره دروازه باني ايران گفت: «مگر مي‌شود 9 تا پنالتي بزنند و دروازه‌بان 5 تايش را خلاف جهت برود و يک ضربه هم نگيرد؟»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين فرکي گفته بود هنگامي که بازي ايران و عراق به پنالتي کشيد، ناخودآگاه ياد احمدرضا عابدزاده افتادم چون در اين شرايط دل آدم به هنرنمايي عابدزاده قرص بود.

همين صحبت جرقه‌‌اي شد در ذهن ما تا سر صحبت را با احمدرضا عابدزاده باز کنيم و بحث به مسائل ديگر هم کشيده شد، بخوانيد.

* عملکرد تيم ملي را در جام ملت‌هاي آسيا چگونه ارزيابي مي‌کني؟

- در ۳ بازي مرحله مقدماتي برنده شديم که عجيب نبود چون فوتبال ما همواره از فوتبال کشورهاي همسايه بالاتر بوده و هست، ولي شيوه بازي‌مان براي من دلچسب نبود به خصوص در بازي با امارات ناراحت شدم که ۶۳ درصد مالکيت توپ و ميدان در اختيار اماراتي‌ها بود.

* ولي درصد بالايي از مردم از همين عملکرد رضايت داشتند.

- چون سطح توقع مردم را پايين آورده‌ايم، آنقدر ناله و مظلوم‌نمايي کرديم، از کمبودها گفتيم و طوري رفتار کرديم که افکار فوتبالي‌ها به نباختن راضي باشد و با اين تفکر و موجي که ايجاد شد، وقتي برديم همه تصور کردند شق‌القمر کرده‌ايم.

* در بازي عراق وقتي کار به ضربات پنالتي کشيده شد چه احساسي داشتي؟

- دوست داشتم ببريم ولي نتوانستيم و ناراحت شدم به عراق باختيم. با توجه به افت فوتبال کره و ژاپن مي‌توانستيم در جام ملت‌ها موفق باشيم.


* چرا حقيقي در مهار پنالتي‌ها هيچ تبحري ندارد؟

- مهار پنالتي خصيصه برخي دروازه‌بان‌ها نيست. من از کادر فني و شخص مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي در عجب مانده‌ام! موقعي که کار به پنالتي کشيد، کفاشيان و نبي که نمي‌توانستند بروند با دروازه‌بان تيم صحبت کنند، مربي گلرها کجا بود؟ يادم هست سال ۶۴ با نام اصفهان رفته بوديم شيراز در تورنمنت جام فجر شرکت کنيم. بازي نيمه‌نهايي و فينال کشيد به ضربات پنالتي. اولين تورنمنتي بود که من مي‌رفتم و بازي کشيده بود به ضربات پنالتي. نمي‌دانم حواسم پرت شده بود يا چه چيزي که قبل از زدن ضربات پنالتي، آقاي رسول کربکندي يک ضربه به صورت من زد، يک ضربه مثل سيلي و با صداي بلند گفت احمد با روحيه مي‌ري و پنالتي‌ها را مي‌گيري و تيم را برنده مي‌کني. باور بفرماييد همين شوک، مرا به خودم آورد، پنالتي‌ها را گرفتم و پس از آن بارها کار تيم باشگاهي‌ام يا تيم ملي به ضربات پنالتي کشيد که اکثر مردم بازي‌هاي پکن را در ذهن دارند، ولي بارها کار تيم ملي به ضربات پنالتي کشيد و به لطف پروردگار و دعاي خير مردم ايران روسفيد از زمين خارج شدم. ولي در بازي با عراق مربي دروازه‌بان‌هاي ما ضعف بزرگش را نشان داد. مگر مي‌شود ۹ تا پنالتي بزنند و دروازه‌بان ۵ تايش را خلاف جهت برود و يک ضربه هم نگيرد؟

* وقتي ايران از بازيکن دوپينگي عراق شکايت کرد اميدي داشتي به نفع ما رأي بدهند؟

- با کدام رابطه و کرسي فکر مي‌کنيم در فيفا يا AFC نفوذ داريم؟ نکند فکر کرده‌ايد چون فلاني ثروتمند است و در دبي سکونت دارد، در فيفا نفوذ دارد يا فيفا شيفته خنده‌هاي کفاشيان است يا از اخم‌هاي نبي مي‌ترسد؟ قبل از بازي ايران و استراليا ما با ژاپن بازي داشتيم که من و اگر اشتباه نکنم مهدو‌ي‌کيا، سعدواي، خاکپور و مديرروستا دو اخطاره شديم. کريم باقري هم در بازي با قطر اخراج شد و محروم بود و هيچ کدام اجازه بازي مقابل استراليا را نداشتيم اما داريوش مصطفوي با نفوذي که در فيفا داشت، محروميت همه را بخشيد. خودمان مانده بوديم مصطفوي چگونه توانسته چنين حکمي بگيرد. خب به اين مي‌گويند ارتباط! ولي حالا ارتباط رئيس فدراسيون معطوف شده به رؤساي هيأت‌ها تا موقع انتخابات فدراسيون رأي بياورد. حال عملکردش در فدراسيون و تيم‌هاي ملي چه بوده، نيازي به تشريح ندارد! ‌هر موضوعي هم در ميان باشد فقط مي‌خندد. با چنين مسئولي چگونه انتظار داريد اوضاع فوتبال بدتر نشود؟ بقيه فوتبال‌مان هم شده کلانتري، دادستاني، کميته انضباطي، کميته اخلاق، کميته استيناف و کميته داوران، آن وقت از فوتبال چه مانده؟ ۲ هزار تماشاگر براي پرسپوليس و استقلال. زماني که کسي ماشين نداشت و چند تا اتوبوس و ميني‌بوس داغان بود، استاديوم پر مي‌شد حالا که همه اتومبيل دارند، ورزشگاه‌ها خالي شده‌اند چرا؟ چون فوتبال را از چشم مردم انداختيم، چون آنقدر فوتبالمان را کوچک کرده‌ايم که بابت بردن امارات جوي ايجاد مي‌کنند که انگار برزيل و اسپانيا را شکست داده‌ايم. اين هم از نسل فوتباليست‌هايمان که شماره ۱۰ امارات مثل مارادونا ۳، ۴ بازيکن ما را دريبل مي‌کند و ۱۰ مدل پاس عمقي مي‌دهد، آن وقت نکونام در ۱۵۰ بازي ملي يک پاس اينجوري نتوانسته به بازيکنان بدهد! يک جباري داشتيم و معلوم نشد چه کار کردند که قيد جام جهاني را زد! علي کريمي را آوردند افکار عمومي را به نفع خودشان تغيير دادند. بعد هم کاري کردند او قبل از جام ملت‌ها فرار کند و مردم هم فکر کنند کريمي مقصر است. مگر مي‌شود بازيکن و مربي قيد تيم ملي را بزنند؟


* در کل موافق کي روش هستيد يا مخالف؟

- هيچ کدام!‌ من دلم براي فوتبال خودمان مي‌سوزد و به آدم‌ها کاري ندارم، نه کسي جاي مرا گرفته که مخالفش باشم، نه مي‌خواهم با کسي همکاري کنم که موافقش باشم.

* قيمت باشگاه پرسپوليس و استقلال را اعلام کردند، رقم ۲۹۰ ميليارد تومان براي اين ۲ باشگاه منطقي است؟

- اين دو باشگاه حالا حالاها سروسامان پيدا نمي‌کنند و به معناي واقعي، خصوصي نمي‌شوند. اين حرف‌ها رسانه‌اي هستند و سرگرم‌کننده!
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html